Sobota, 15.12.2012 r. admin (Bartek Kobeszko)
Budowa Model Clip to jeden z najmniejszych i najlĹźejszych w naszym teĹcie. Jest wykonany w caĹoĹci z plastiku. Niewielkie gabaryty sprawiajÄ , Ĺźe i wbudowany wyĹwietlacz jest nieduĹźy, ale caĹkiem dobrze speĹnia swoje zadanie: jest odpowiednio jasny, czytelny i ma niezĹe kÄ ty widzenia. MatrycÄ wykonano w technice OLED, co zobowiÄ zuje. NieduĹźy ekran znajduje siÄ za szybÄ ochronnÄ , ktĂłra pokrywa caĹy front urzÄ dzenia. Wciskanie go kciukiem nie spowoduje Ĺźadnych znieksztaĹceĹ obrazu. Na front trafiĹo piÄÄ przyciskĂłw funkcyjno-sterujÄ cych w nieruchomym kĂłĹku. Jest podĹwietlone na niebiesko, co przydaje odtwarzaczowi urody. Po jego prawej stronie znajduje siÄ nastÄpny przycisk, ktĂłry umoĹźliwia szybki powrĂłt do menu gĹĂłwnego. Na prawym boku umieszczono gniazdo sĹuchawkowe oraz przyciski regulacji gĹoĹnoĹci, a na lewym â gniazdo transferu danych i suwak, ktĂłry peĹni rolÄ wyĹÄ cznika i blokady interfejsu. Na tyle obudowy umieszczono klips, ktĂłry moĹźna odczepiÄ. Odtwarzacz dobrze leĹźy w dĹoni i nieĹşle siÄ z niego korzysta, ale nie sprawia wraĹźenia solidnego, bo suwak umieszczony na prawym boku grzechocze. Interfejs PoniewaĹź menu modeli Clip i Clip+ jest identyczne, na tej stronie i nastÄpnej znajdziecie ten sam opis. ProgramiĹci wspĂłĹtworzÄ cy projekt Rockbox postanowili popracowaÄ nad najmniejszymi odtwarzaczami firmy SanDisk. MogĹoby sie wydawaÄ, Ĺźe to oprogramowanie jest przeznaczone do urzÄ dzeĹ o odpowiednio duĹźych wyĹwietlaczach. Jak siÄ okazuje â jest zupeĹnie inaczej. Na zdjÄciach poniĹźej widaÄ, Ĺźe nawet na jednym z najmniejszych wyĹwietlaczy w naszym teĹcie da siÄ upchnÄ Ä aĹź osiem linii tekstu, ktĂłry nawet bardzo ĹcieĹniony pozostanie na tyle czytelny, aby nie wywoĹywaÄ bĂłlu gĹowy. A moĹźe to OLED-owy ekran modeli Clip oraz Clip+ zauroczyĹ zapalonych programistĂłw? Podstawowe oprogramowanie Clip+ sprawiaĹo, Ĺźe przeskakiwanie pomiÄdzy ikonami w menu gĹĂłwnym byĹo bardzo pĹynne i Ĺadnie animowane. Po zainstalowaniu Rockboksa juĹź tego nie doĹwiadczycie, ale to niewielka strata. Obydwa odtwarzacze po zastosowaniu tego oprogramowania sÄ gotowe do dziaĹania po upĹywie sekundy z lekkim okĹadem, liczÄ c od momentu naciĹniÄcia przycisku zasilania. Jaki jest Rockbox â chyba niemal kaĹźdy juĹź wie. To bardzo szybki, dobrze przemyĹlany i intuicyjny system, ktĂłry znacznie uĹatwia buszowanie po menu kaĹźdego odtwarzacza. Jest bogaty w róşne przydatne opcje, zatem zwolennicy ingerowania w brzmienie bÄdÄ wniebowziÄci. Na przykĹad jeĹli komuĹ nie uda siÄ przyzwyczaiÄ do czarnego tĹa, bÄdzie mĂłgĹ caĹkowicie odwrĂłciÄ kolory menu, co uratuje niejedne oczy. A takich niespodzianek jest tam duĹźo wiÄcej. WyglÄ d Rockboksa czÄsto jest gorszy od tego, co zapewnia producent sprzÄtu, ale jego funkcjonalnoĹÄ jest bezkonkurencyjna. Nie bez powodu uznajemy go za zaletÄ kaĹźdego odtwarzacza, w ktĂłrym dziaĹa. Testy â odsĹuch muzyczny SĹuchawki doĹÄ czone do zestawu Niskie tony byĹy przesadnie rozwleczone, niewyraĹşne, a na domiar zĹego dudniĹy. Wokale byĹy odsuniÄte od sĹuchacza i takĹźe im zabrakĹo wyrazistoĹci. Gitary rĂłwnieĹź zagraĹy tak, jak gdyby chciaĹy, a nie mogĹy â niewyraĹşnie, maĹo realistycznie. Tylko wysokie tony brzmiaĹy doĹÄ naturalnie, ale ich sĹyszalnoĹÄ byĹa nie najlepsza. Scena muzyczna byĹa zbyt wÄ ska, separacja instrumentĂłw teĹź zawiodĹa. Creative EP-630 Bas byĹ spokojny, nieco powolny i byĹo go sporo. Wokale byĹy odsuniÄte od sĹuchacza i skupione w centrum. ByĹy odrobinÄ nieczyste i za maĹo sĹyszalne. Gitary zagraĹy dynamicznie, wyraĹşnie i odrobinÄ metalicznie, ale nie napastliwie. Wysokie tony byĹy sĹabo sĹyszalne i rĂłwnieĹź brzmiaĹy metalicznie. Scena muzyczna byĹa doĹÄ szeroka, ale niezbyt precyzyjna, a separacja instrumentĂłw â sĹaba. Westone 3 Niskie tony byĹy spokojne, doĹÄ dobrze kontrolowane i niezbyt gĹÄbokie. Nie dudniĹy. Wokale byĹy wyraĹşne, wĹaĹciwie umiejscowione wzglÄdem uszu oraz realistyczne. Nie usĹyszeliĹmy syczenia gĹosek. Gitary zagraĹy miÄkko i doĹÄ spokojnie, ale teĹź naturalnie i nienapastliwie. SpodobaĹy siÄ nam. Wysokie tony byĹy dobrze sĹyszalne i naturalne. Scena muzyczna byĹa odpowiednio rozbudowana i szczegĂłĹowa, a separacja instrumentĂłw â dobra. Creative Aurvana Live! Bas byĹ szybki, gĹÄboki i doĹÄ dobrze kontrolowany. Nieco przysĹoniĹ pozostaĹe fragmenty pasma, poniewaĹź byĹo go sporo. Wokale byĹy bliskie sĹuchaczowi, caĹkiem wyraĹşne i naturalne. Gitary graĹy spokojnie, nienapastliwie, odrobinÄ niewyraĹşnie i we wĹaĹciwej odlegĹoĹci. Wysokie tony byĹy dobrze sĹyszalne i odpowiednio naturalne. Scena muzyczna byĹa szeroka, a separacja instrumentĂłw â zadowalajÄ ca. Naszym zdaniem Model Clip to spore zaskoczenie. Ten odtwarzacz naprawdÄ dobrze gra. Jego dĹşwiÄk jest spokojny, ale odpowiednio analityczny i im lepszych sĹuchawek siÄ uĹźyje, tym lepszy bÄdzie efekt. Najlepszy uzyskaliĹmy, ĹÄ czÄ c go ze sĹuchawkami Westone 3, a za nimi uplasowaĹ siÄ duet z modelem CAL!. DĹşwiÄk z redakcyjnych âepekâ byĹ przesadnie metaliczny, a sĹuchawki doĹÄ czone w zestawie moĹźna ĹmiaĹo wyrzuciÄ do kosza. Oryginalny artyĹkuĹ: pclab.pl